creatie en huisstijl

creatie en huisstijl voor Bosweg.
De boom staat voor groei, seizoenen en stevige worteling. De weg staat voor beweging.
De kleuren zijn natuurtinten en het lettertype geeft door zijn rondingen een zachte uitstraling aan het geheel. De pictogrammen hebben dezelfde rondingen en verwijzen naar begrippen als groei, coaching, gesprekken, hoop, ontwikkeling …
creatie en huisstijl voor Alces Delta.
alces=eland. Een gestileerde eland met de extra hoge poten als kwinkslag; zo hou je overzicht. De kleuren blauw staan voor vertrouwen, duidelijkheid, stabiliteit en rust. En de kleur oker straalt warmte uit. Het gewei van de eland vormt ook een berg, associatie voor de paden die we gaan. Paden naar doelen en kansen. Een deel van het elandlijf komt in de huisstijl terug als pijlelement. Met bijpassend lettertype, schreefloos en duidelijk.
briefpapier
creatie en huisstijl voor Fab & Fortunate.
(textiel voor yogabeoefening)
Art-deco stijl, was de wens van de opdrachtgever. Kenmerken van deze stijl zijn de kleuren goud/zwart en het spel van lijnen. Het komt allemaal terug in deze huisstijl. Het F monogram, het ‘&’ teken en natuurlijk ook de zittende figuur gaan mee met dit lijnenspel; met hoeken èn rondingen. Het gekozen lettertype past hier goed bij.
creatie voor VinOtto, wijnimporteur.
Back to basics in uitstraling: de wijnfles als gestempeld op een kaartje van grijs karton.
Een stoer lettertype maakt het af.
creatie voor Klein Optiek.
Voor Klein Optiek maak ik veel uitingen, aan de hand van een bestaande huisstijl.
Van flyers/posters/advertenties, boekjes en online creaties tot belettering en bedrukking voor verpakking/tasjes/auto.
creatie en huisstijl voor DTZ, dak- en thuislozenzorg.
Eenvoud schept duidelijkheid. Het logo zegt wat het is. Niets meer en niets minder. Groen is de kleur van veiligheid, rust en hoop. Voor DTZ zijn in deze stijl verschillende uitingen gemaakt.
flyers
machtigingskaart
creatie voor fabriCreation.
‘We design fabrics according to the reduce, reuse and recycle principles.’
Een pied-de-poule patroon is als uitgangspunt genomen voor het beeldmerk in dit logo. Eén onderdeel is uitgelicht en vereenvoudigd. Het lettertype is vet en duidelijk, met wat schwung – vooral te zien in de ‘a’ – en haakt aan bij lettertypen die veelal in de fashion worden gebruikt.